1 lut 2017

"Zauroczenie"

"Zauroczenie"


Tytuł oryginału: "Crush"
Rok: 2013
Gatunek: Thriller
Reżyseria: Malik Bader
Scenariusz: Sonny Mallhi


Po ponad tygodniowej przerwie wracam do blogowania! Tym razem odbiegniemy nieco od komedii, ale tematyka romantyki (jak sama nazwa wskazuje) jeszcze pozostanie. 

Nieco o filmie:
Główna bohaterka Bess (Crystal Reed) zakochuje się w szkolnym przystojniaku i sportowcu, który przez kontuzję kolana musiał na jakiś czas odłożyć swoją pasję. Z czasem jej niewinne zauroczenie przeistacza się w obsesję. Wokół Scotta (Lucas Till) zaczynają dziać się dziwne rzeczy, chłopak jest napastowany, a życie wali mu się na głowę. Czy możliwe, żeby do tego wszystkiego doprowadziła zwyczajna nastolatka? Czy Bess może zakochać się ponownie w innej osobie? 

Moja opinia:
Zacznijmy od tego, że jak pewnie zauważyliście (a może nie) - nie dodałam do tej notki okładki filmu. Zrobiłam to jak najbardziej celowo, ponieważ zawiera ona ogromny spoiler i zwyczajnie nie chcę Wam zepsuć zagadki oraz przyjemności z oglądania produkcji. Nie mam pojęcia, skąd wziął się pomysł na przedstawienie okładki w taki sposób, ale moim zdaniem jest to po prostu głupota, skoro film ma trzymać w niepewności i napięciu. Dobra, przejdźmy do rzeczy. 
Zacznijmy tradycyjnie od fabuły. Cała historia jest dość ciekawa i przedstawiona w interesujący sposób. Z początku za wiele się nie dzieje i akcja nie jest "emocjonująca", ale jak najbardziej ma znaczenie dla ogółu projekcji. Zdarzenia zaczynają się rozkręcać z biegiem trwania historii i z czasem zaczynają coraz bardziej trzymać w napięciu. Scen komediowych w filmie raczej jako tako nie ma. 
Produkcja wbrew pozorom nakłania widza do myślenia (a przynajmniej powinna) i pokazuje może nie tak bardzo wszechobecny problem, ale jednak taki, który w naszym społeczeństwie się pojawia, często właśnie u nastolatków, ale nie tylko. Najważniejsze emocje, jakie towarzyszą bohaterom filmu, i nad którymi powinniśmy się zastanowić to zazdrość i tytułowe zauroczenie. Projekcja nie dotyczy jedynie obsesji, ale także każdego jednego zauroczenia, które chyba każdy z nas przeżył w życiu choć raz. 
Jeśli chodzi o grę aktorską - główną rolę odgrywa tutaj Crystal Reed, czyli jedna z najbardziej lubianych przeze mnie aktorek. Wydaje mi się, że wyszło jej to całkiem dobrze. Świetnie oddała nieśmiałość i niewinność młodej bohaterki - Bess. Kolejną postacią, która przykuła moją uwagę jest Jeffrey. Według mnie on jest takim małym światełkiem w całej produkcji. Takim, który oświetla ciemność i panujący mroczny klimat dodając nieco barw do projekcji. 
Przejdźmy teraz do soundtracku. Muzyka nadaje nastrój całej produkcji. Piosenki nie są raczej jakoś specjalnie nowoczesne czy znane, ale świetnie wpasowują się w film. Link do pełnego soundtracku ↠ Soundtrack. Klik!
Podsumowując, moim zdaniem jest to dobry film i polecam go właściwie każdemu. Wydaje mi się, że przekazuje jednak pewne wartości, które jak najbardziej możemy zauważyć w życiu naszym i innych, a także porusza tematy obecne wśród młodzieży, ale także i dorosłych. 

Link do filmu online ↠ Lektor PL. Klik!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo mocno dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli zostawisz link do swojego bloga, możesz mieć pewność, że do niego zajrzę.
Koniecznie napisz, jeśli zaobserwował(a/e)ś mój blog.

Jestem otwarta na wszelkie sugestie. Jeśli uważasz, że coś powinnam zmienić - koniecznie mi to napisz, a na pewno wszystko dokładnie rozważę. Jeśli w moich tekstach pojawiają się jakieś błędy - również mnie o nich poinformuj.