30 kwi 2015

"Więzień Labiryntu"



"Więzień Labiryntu" 

Tytuł oryginału: "The Maze Runner"
Rok: 2014
Gatunek: Thriller, Akcja, Science Fiction
Reżyseria: Wes Ball










"Więzień Labiryntu" to dla mnie jeden z najlepszych filmów jakie obejrzałam, choć posiada kilka wad. Najbardziej podobało mi się to, że akcja prawie przez cały czas jest napięta i nigdy nie wiadomo co może się zdarzyć. Film nakłania do myślenia i analizowania. Czy uda im się wyjść z labiryntu, czy zostaną zabici przez Bóldożerców? W ekranizacji gra wielki idol nastolatek - Dylan O'Brien jako główny bohater - Thomas, ten fakt skłania przede wszystkim widownię w wieku 12-17 lat do obejrzenia tej produkcji. Sam film miejscami może wydawać się lekko straszny, ze względu na potwory zamieszkujące Labirynt i tragiczną sytuację bohaterów. Akcja jest zawiła i trochę skomplikowana, wiele faktów trzeba sobie przeanalizować samemu. Labirynt sam w sobie został świetnie przedstawiony, a i Bóldożercy nie odbiegali od ogólnego opisu. Po obejrzeniu "Więźnia Labiryntu" nie mogę się doczekać drugiej części - "Prób Ognia". Końcówka filmu jest w pewnym stopniu zaskakująca, z jednej strony myśli się, że to już koniec, a całość kończy się Happy Endem, a nagle okazuje się, że to nie koniec zmagań Streferów z ich ciężkim losem. Tą produkcję można nazwać ogólnym prologiem kolejnych części. Jedyne co mi się nie podobało, to fakt, że akcja odbiega trochę od historii opisanej w książce. To smutne, bo książka jest naprawdę świetna i polecam przeczytać ją przed obejrzeniem filmu (oczywiście jeśli ma się na to czas i chęci). Wiele wątków zawartych w książce, zostało pominiętych w filmie, to chyba wszystko co nie podoba mi się w całej twórczości.
O akcji:
Thomas (Dylan O'Brien)  i reszta Streferów zostają zamknięci w potężnym Labiryncie, z którego pozornie nie ma wyjścia. Na ich życie czyha wiele niebezpieczeństw takich jak między innymi Bóldożercy - wielkie robale, z odnóżami robota, które mają żądła z dziwną nieznaną trucizną. Streferami są głównie młodzi chłopcy ( w Labiryncie nie było dziewczyny, do czasu pojawienia się Teresy (Kaya Scodelario)), którym całkowicie wymazano pamięć i wszelkie wspomnienia, pozostawiając jedynie fikcyjne imię, które im nadano. Muszą sami sobie radzić i walczyć by przetrwać. Po pojawieniu się Thomasa zaczynają dziać się dziwne rzeczy, a cały porządek zaczyna się psuć. Najważniejszym organem w Strefie są Zwiadowcy, którzy codziennie penetrują cały Labirynt. Są najszybsi i najsilniejsi. Do nich także dołącza Thomas, a ich Opiekunem jest Minho (Ki Hong Lee). Podczas jednej z wypraw, zostaje użądlony Alby (Aml Ameen) - przywódca Strefy, a jego miejsce musi zająć Newt (Thomas Brodie-Sangster). Wszystkie zasady jakie rządziły Strefą zostają złamane, a więźniowie wreszcie zaczynają bardziej angażować się w ucieczce z Labiryntu. Kolejną przeszkodą jest Gally (Will Poulter), który próbuje przeszkodzić reszcie wydostania się z więzienia. Wkrótce w toku zmian, w Strefie pojawia się dziewczyna (Teresa), a Thomas z Minho znajdują wyjście z Labiryntu. Teraz zostało już mało czasu, by wydostać się z zamknięcia.

Polecam obejrzeć całość, mam nadzieję, że choć trochę Was zachęciłam ;) To link -----> KLIK!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo mocno dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli zostawisz link do swojego bloga, możesz mieć pewność, że do niego zajrzę.
Koniecznie napisz, jeśli zaobserwował(a/e)ś mój blog.

Jestem otwarta na wszelkie sugestie. Jeśli uważasz, że coś powinnam zmienić - koniecznie mi to napisz, a na pewno wszystko dokładnie rozważę. Jeśli w moich tekstach pojawiają się jakieś błędy - również mnie o nich poinformuj.