30 mar 2017

"Piękna i Bestia"






"Piękna i Bestia"


Tytuł oryginału: "Beauty and the Beast"
Rok: 2017
Gatunek: Musical, romans, fantasy
Reżyseria: Bill Condon
Scenariusz: Stephen Chbosky; Evan Spiliotopoulos





Dzisiaj przechodzimy do świata baśni i bajek. Do krainy pięknych księżniczek i... potworów. 

Nieco o filmie:
Bella (Emma Watson) wiedzie dość spokojne życie razem ze swoim ojcem - Maurycym (Kevin Kline). W wiosce jest uważana za dziwaczkę, ponieważ różni się znacznie od pozostałych ludzi. Jako, że jest bardzo piękna przykuwa uwagę młodzieńca Gastona (Luke Evans), który jest obiektem westchnień wszystkich kobiet. Bohaterka jednak odrzuca jego zaloty. Wkrótce Maurycy wyjeżdża, a podczas podróży myli drogi i trafia do przerażającego zamczyska. Bella wyrusza, aby ratować ojca i zostaje z mieszkającą tam bestią (Dan Stevens), w zamian za wolność staruszka. Wkrótce pomiędzy dziewczyną, a mieszkańcem zamku zaczyna rodzić się piękne uczucie. 

Moja opinia: 
Zacznijmy od tego, że "Piękna i Bestia" w wersji animowanej jest jedną z najmniej przeze mnie lubianych bajek Disneya, choć właściwie nie wiem, dlaczego tak jest. (Ogólnie o bajkach Disneya też pojawi się post, więc stay tuned). Filmowa wersja jest świetnym odwzorowaniem animacji, zwłaszcza piosenki, które bodajże wszystkie zostały wykorzystane w filmie. 
Sama akcja, którą pewnie większość z Was zna, jest piękna, niepowtarzalna i wzruszająca. W ekranizacji chodzi o przekazanie jak największej ilości bardzo ważnych dla człowieka wartości, jak na przykład to, że w prawdziwej miłości wygląd nie ma znaczenia. Choć jak można zauważyć - Belli podobały się przede wszystkim oczy Bestii, które jako jedyne należały do jego ludzkiej postaci. Ważny jest też element rodziny, czyli miłość ojca do córki i jego poświęcenie wobec niej. Ciekawe jest, że w filmowej adaptacji dodali wizerunek matki Belli, którego, o ile się nie mylę, brakuje w bajce. Interesujące jest też wystąpienie wątku homoseksualnego, który ma pokazać nam, że miłość nie ma ograniczeń i nie opiera się jedynie na przeciwieństwie płci. Także cała akcja produkcji kręci się wokół różnych rodzajów miłości, ukazując nam, że tak naprawdę jest ona wszędzie, tylko czasem występuje w różnej postaci. Adaptacja jest wzruszająca, a czasem śmieszna, więc oglądając można odczuć różne emocje - od smutku, przez radość, aż do złości. Osobiście, choć wiedziałam jak potoczy się akcja, ryczałam jak głupia na pewnych scenach.
Co do bohaterów - na początku wydawało mi się, że umieszczenie Emmy Watson w roli Belli nie będzie zbyt dobre dla ekranizacji, ale na szczęście - myliłam się, ponieważ aktorka przedstawiła bohaterkę (moim zdaniem) doskonale i idealnie się w nią wpasowała (także wyglądem). 
Efekty specjalne wyszły wręcz oszałamiająco. Żywe przedmioty wyglądają bardzo naturalnie i praktycznie niewidoczny jest ten efekt komputerowy. Samo tło akcji jest przepiękne, zamek i krajobrazy - po prostu cudo. Ciężko jest się nie zachwycić, gdy patrzy się na tak dopracowane szczegóły. 
Przejdźmy do soundtracku, czyli zdecydowanie najlepszej części filmu. Jako, że jest to musical - występuje tutaj duża liczba piosenek i, tak jak już wspominałam, większość jest taka sama, jak w wersji animowanej. Muzyka jest wspaniała, dopasowana do każdej ze scen. Tekst piosenek idealnie wpasowany do fabuły. Niestety nie mogłam znaleźć soundtracku w wersji polskiej, ale musicie mi uwierzyć, że zarówno polskie, jak i angielskie piosenki są równie dobre. Tutaj macie link do oryginalnej muzyki → Soundtrack ENG - klik!
Podsumowując, "Piękna i Bestia" z 2017 roku to wspaniały film, idealnie odwzorowany z wersji animowanej i gorąco polecam go wszystkim fanom Disneya oraz romansu. 

Niestety nie znalazłam działającego linku do filmu online w wersji polskiej, ale uzupełnię gdy tylko się pojawi. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo mocno dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli zostawisz link do swojego bloga, możesz mieć pewność, że do niego zajrzę.
Koniecznie napisz, jeśli zaobserwował(a/e)ś mój blog.

Jestem otwarta na wszelkie sugestie. Jeśli uważasz, że coś powinnam zmienić - koniecznie mi to napisz, a na pewno wszystko dokładnie rozważę. Jeśli w moich tekstach pojawiają się jakieś błędy - również mnie o nich poinformuj.