4 paź 2014

"Czarownica"














Tytuł oryginału: "Maleficent"
Rok: 2014 r.
Premiera w Polsce: 2014 r.
Gatunek: Familijny, Fantasy
Reżyseria: Robert Stromberg

Film podobał mi się, że tak powiem pół na pół. Podobało mi się to, że znana nam już historia "Śpiącej Królewny" została pokazana w trochę inny sposób i z innej perspektywy. Niektórzy mogą się przyczepić, że akcja odbiega trochę od oryginalnej wersji, ale według mnie jest to jednak coś dobrego. Patrzymy wtedy na wszystko z innej perspektywy i widzimy jak wyobraża sobie to ktoś inny. Co mi się nie podobało? Głownie to, że w większości efektów specjalnych widać było te komputerowe niedociągnięcia. Do czego dążę? Chodzi mi o to, że było za bardzo widać, że efekty są robione komputerowo co dawało niesmaczny wygląd... Co jeszcze? No cóż, film jest trochę przewidywalny, ale to już zależy indywidualnie od osoby. (Dla jednego może być przewidywalny, dla kogoś innego zaskakujący.) Czy warto go obejrzeć? Na pewno. Choć podobał mi się tylko w połowie to szczerze go polecam.
Trochę o akcji:
Tak jak w "Śpiącej Królewnie" mamy trzy "dobre" wróżki, jedną złą czarownicę (Diabolinę) i oczywiście Aurorę. Akcja zaczyna się tym, że widzimy małą, bezbronną, osieroconą dziewczynkę żyjącą w lesie razem ze swoimi magicznymi przyjaciółmi. Nagle w jej życiu pojawia się ubogi chłopiec, obydwoje się w sobie zakochują, a miłość ta ma trwać wiecznie. Niestety tak nie jest. Chłopiec (Stefan - kurde, że też musiał się nazywać jak ja xd) z chciwości zdradza swoją ukochaną i podstępem odbiera jej to kochała nad życie - jej piękne silne skrzydła, które były jej zawsze pomocne (między innymi w walce). Jej skrzydła składa królowi, który pragnął śmierci strażniczki lasu, a w zamian otrzymuję rękę jego córki. Po tamtym incydencie Diabolina traci wiarę w szczerą miłość. Oczywiście, w końcu rodzi się Aurora. Trzy wróżki obdarowują ją cennymi, dobrymi darami, a nasza Czarownica rzuca złą klątwę. Potem, tak jak mamy w oryginalnej baśni, dobre lecz głupie wróżki ukrywają Aurorę w lesie. Przez całe jej dzieciństwo opiekuje się nią główna bohaterka, aż w końcu zaczyna żałować, że ją zaklęła i próbuję zdjąć urok. Jednak nie udaje jej się to. Co dalej? Przekonajcie się sami.


Film na Zalukaj z lektorem ---> KLIK!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo mocno dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli zostawisz link do swojego bloga, możesz mieć pewność, że do niego zajrzę.
Koniecznie napisz, jeśli zaobserwował(a/e)ś mój blog.

Jestem otwarta na wszelkie sugestie. Jeśli uważasz, że coś powinnam zmienić - koniecznie mi to napisz, a na pewno wszystko dokładnie rozważę. Jeśli w moich tekstach pojawiają się jakieś błędy - również mnie o nich poinformuj.