31 sie 2015

"John Lennon. Chłopak znikąd"






"John Lennon. Chłopak znikąd." 

Tytuł oryginału: "Nowhere Boy"
Rok: 2009
Gatunek: Biograficzny, Dramat, Muzyczny
Reżyseria: Sam Taylor-Johnson







Jest to film biograficzny, przedstawiający losy wspaniałego muzyka jakim jest John Lennon. Pomimo tego, że biografie są często nużącymi ekranizacjami, ta bardzo mi się spodobała i szczerze polecam ją każdemu. Nie tylko możemy zobaczyć jakie życie wiódł muzyk,ale także możemy się pośmiać, czy też nawet popłakać przy scenach bardziej dramatycznych. Nawet jeśli nie każdy lubi muzykę rock'n'roll to jestem prawie pewna, że piosenki umieszczone w filmie Wam się spodobają i wpadną w ucho, a na pewno umilą czas oglądania projekcji. Życie nastolatka pomimo wszystko nie jest usłane różami. Cały czas żył przecież bez matki, a gdy wreszcie ją poznał, ona oczarowała go światem muzyki. Ich znajomość niestety nie trwała długo, dlatego życie Johna było dramatyczne, bo stracił prawie wszystkich, na których mu najbardziej zależało, a jedynym oparciem była muzyka. Na dodatek warto dodać, że był dosyć niesfornym dzieciakiem.
O akcji:
John Lennon (Aaron Taylor-Johnson) mieszka razem z ciotką Mimi (Kristin Scott Thomas) i wujkiem Georgem (David Threlfall). Niestety osoba, z którą spędzał najwięcej czasu (George) umiera, a chłopiec musi pogodzić się ze stratą. W między czasie poznaje swoją matkę, której od zawsze brakowało w jego życiu. To ona zaraża go miłością do rock'n'rolla. Pod jej wpływem, oczarowany muzyką John postanawia założyć zespól i jak postanawia, tak też robi. W czasie trwania fabuły na jak wychodzą coraz to nowe fakty, a nastolatek musi zmierzyć się ze śmiercią kolejnej bliskiej mu osoby. Jednak muzyka zawsze i na zawsze pozostaje bliska jego sercu.

Film jest chyba na Zalukaj, ale mi akurat nie działa. Nie wiem, czy to problem z plikiem, czy z moim komputerem.

2 komentarze:

  1. Szanuję twórczość Lennona i bardzo chciałabym oglądnąć ten film jednak nie mam zbyt dużo wolnego czasu. Twoja recenzja mi się podoba, fajnie przedstawiasz tematykę filmu, co mnie od razu zaciekawiło.

    Mój kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Gdy tylko znajdziesz chwilkę wolnego czasu - obejrzyj ;) powinien Ci się spodobać ^^

      Usuń

Bardzo mocno dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli zostawisz link do swojego bloga, możesz mieć pewność, że do niego zajrzę.
Koniecznie napisz, jeśli zaobserwował(a/e)ś mój blog.

Jestem otwarta na wszelkie sugestie. Jeśli uważasz, że coś powinnam zmienić - koniecznie mi to napisz, a na pewno wszystko dokładnie rozważę. Jeśli w moich tekstach pojawiają się jakieś błędy - również mnie o nich poinformuj.