22 gru 2016

"Wielka Szóstka" + informacja






"Wielka Szóstka"

Tytuł oryginału: "Big Hero 6" 
Rok: 2014
Gatunek: Animowany, komedia, akcja, Sci-Fi
Reżyseria: Don Hall, Chris Williams 
Scenariusz: Jordan Roberts, Robert L.Baird, Daniel Gerson






Jako, że niedawno w TV leciały bajki Disneya, między innymi właśnie "Wielka Szóstka", a ja zauważyłam, że jeszcze nie dodałam tego na bloga, tak też właśnie nadchodzę z kolejną znakomitą animacją!

Nieco o akcji:
Młody geniusz Hiro Hamada (Ryan Potter) próbuje dostać się na uniwersytet, gdzie studiuje jego starszy brat Tadashi Hamada (Daniel Henney). W tym celu udaje się na pokaz robotyki. Oczywiście jego projekt, choć pozornie skromny, staje na podium zwycięskich wynalazków. Niestety wkrótce po tym dochodzi do tragicznego wypadku, przez który główny bohater "traci wszystko". Jego życie zmienia się, gdy przejmuje opiekę nad robotem swojego brata - Baymaxem (Scott Adsit). Od wydarzenia na pokazie robotyki w mieście San Fransokyo zaczynają dziać się podejrzane rzeczy, które mogą doprowadzić do zagłady. Tę też zagadkę próbują rozwiązać Hiro i Baymax wraz z resztą swojej drużyny, a co za tym idzie - ocalić świat. Korzystając z własnej wiedzy tworzą kostiumy zapewniające im swego rodzaju supermoce i ruszają by zwalczyć zło. 

Moja opinia:
Nie będę ukrywać, że "Wielka Szóstka" jest jedną z moich ulubionych projekcji Disneya... no w każdym razie ulubioną z tych nowszych, ale o tym może innym razem. Cała fabuła bajki jest niesamowicie dopracowana i bardzo ciekawa, po prostu nie żałowałam ani jednej minuty spędzonej na oglądaniu tej produkcji. Także samo poprowadzenie akcji, wszystkie sceny, wszystkie emocje pokazane w bajce, jak najbardziej wpływają na całość pozytywnie. Od scen "śmiesznych", aż po te smutne. Od radości, przez smutek, złość, aż do satysfakcji. Bardzo wzruszająca ekranizacja, na której można również się srogo pośmiać. 
Co się tyczy bohaterów - niezwykle mi się podobał wygląd większości z nich. Był bardzo oryginalny i niewyidealizowany. Oczywiście moją ulubioną postacią jest Hiro, a wbrew wszystkiemu - Baymax nie przekonał mnie do siebie w tak dużym stopniu. Z pozostałych uwielbiam Go Go (Jamie Chung), w polskiej wersji jest chyba To To, oraz Honey Lemon (Genesis Rodriguez). Tak jakoś po prostu przypadły mi do gustu. Ale dlaczego właściwie moim faworytem jest główny bohater? Przede wszystkim dlatego, że w bajce mamy przedstawione wszystkie jego emocje, jakie odczuwa w różnych sytuacjach i są one bardzo podobne, a raczej wręcz identyczne do tych, które czujemy my sami, dlatego o wiele łatwiej jest mi się z nim utożsamić. Do tego uważam, że Hiro jest raczej skromnym chłopcem, pomimo swojego geniuszu, albo raczej po prostu nie uznaje się za człowieka lepszego od innych w sensie ogólnym. Myślę też, że młody Hamada jest dosyć uczuciową postacią i bardzo przywiązuje się do innych, zwłaszcza najlepszych przyjaciół, którymi w tym wypadku byli/są Tadashi i Baymax. Tak samo jak wygląd bohaterów, tak i charakter Hiro nie jest wyidealizowany, więc to też jeszcze bardziej przekonuje mnie do jego postaci.
Jeśli chodzi o samą animację - pomimo tego, że zdecydowanie wolę stare bajki "rysunkowe", od tych teraźniejszych "komputerowych", to akurat w "Wielkiej Szóstce" nie przeszkadzało mi to zbytnio, jak na przykład w "Krainie Lodu". Ruchy bohaterów są płynne, a wszystkie sceny, miejsca, detale itd. szczególnie dopracowane, więc nie ma się raczej czego przyczepić. 
Następny mamy soundtrack, czyli po prostu mistrzostwo w tej bajce! Dzięki świetnej muzyce moja ocena jest najbardziej pozytywna, jak tylko może. Moim ulubionym utworem jest zdecydowanie Immortals - Fall Out Boy, którego słuchałam jeszcze długo po obejrzeniu projekcji. Tutaj macie link do pełnego soundtracku → Soundtrack. Klik!
Podsumowując - jestem wręcz oczarowana "Wielką Szóstką" i jako, że to jedna z moich ulubionych bajek, daję jej "wysokie noty". Polecam ją szczerze każdemu. Niezwykle wzruszająca animacja, w której nie brakuje też i scen radości. Zresztą nie bez powodu jest pogrupowana do tylu gatunków filmowych. 

Link do bajki online → Dubbing PL (Ogólnie nie sprawdzałam za bardzo linku, bo osobiście byłam na tym w kinie, ale raczej powinno działać. Polecam host openload.io)

Jeszcze takie pytanie - przy postaciach pisałam, kto udzielał głosu w oryginalnej wersji bajki, a może wolelibyście, żebym napisała jeszcze polskie głosy? Dajcie mi znać w komentarzach 😉


INFORMACJA

Jako, że zaczyna się okres świąteczny, tak też myślę, że zarówno Wy i ja potrzebujemy odpoczynku. Dlatego właśnie ogłaszam przerwę świąteczną na blogu. Możliwe, że jutro pojawi się jeszcze jeden, ostatni post, ale nie jest to w 100% pewne. Przerwa kończy się po nowym roku, czyli jakoś 3.01.2017 - 4.01.2017. Tymczasem życzę Wam wszystkim wesołych i przede wszystkim udanych świąt spędzonych w gronie najbliższych. 


1 komentarz:

  1. Wolę normalne filmy. Nie lubię tych animowanych, chyba że mowa o Shreku lub Epoce lodowcowej- te filmy uwielbiam :)
    Tobie również życzę pogodnych Świąt Bożego Narodzenia i samych radosnych chwil w Nowym Roku :)
    Zapraszam http://natalie-forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mocno dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli zostawisz link do swojego bloga, możesz mieć pewność, że do niego zajrzę.
Koniecznie napisz, jeśli zaobserwował(a/e)ś mój blog.

Jestem otwarta na wszelkie sugestie. Jeśli uważasz, że coś powinnam zmienić - koniecznie mi to napisz, a na pewno wszystko dokładnie rozważę. Jeśli w moich tekstach pojawiają się jakieś błędy - również mnie o nich poinformuj.